Al llarg de tres anys utilitzant el business model canvas en assessoraments a start-ups així com també donant-ne formació (2009-2011), vaig anar evolucionant aquesta marc de representació per poder aprofitar-ne tot el potencial.
Per això, a finals de 2011 vaig decidir fer públic i compartir el marc de representació de model de negoci que utilitzava, batejant-lo com a “Business Model SCOPE”. Posteriorment, i gràcies al feedback i aportacions d’emprenedors, directius i consultors, el bizmodelSCOPE ha evolucionat fins a la versió actual.
Marc de representació amb Business Model SCOPE
El Business Model SCOPE és una eina per activar tot el potencial de treballar en clau de model de negoci, per gestionar i assolir els reptes empresarials que perseguim: emprendre, innovar, créixer, internacionalitzar, optimització, estratègia competitiva. I es caracteritza per aportar els següents beneficis diferencials:
- Identificació visual: facilitar la identificació de les relacions entre els elements, especialment útil per separar cada unitat de negoci de forma horitzontal i contínua.
- Orientació al client: emfatitzant els beneficis (problemes, necessitats, desitjos, potencial) que els hi aportem.
- Cooperació empresarial: sensibilitzar i potenciar el treball d’aliances tot ressaltant en quin àmbit ens afegeixen valor.
- Coherència: entre els fonaments vitals de l’empresa (missió, visió i valors), la lògica de negoci (enginy) i l’estratègia (o allò que ens fa únics).
- Gestió estratègica: representant allò que ens fa únics a nivell intern (avantatges competitives) i extern (posicionament).
- Metodologia customer development: simplifica la implementació d’aquesta metodologia gràcies a estructurar-se en components associats directament a cada una de les quatre fases del customer development i als seus objectius.
Us animo a provar el Business Model SCOPE i aprofitar tot el potencial del treball en clau de model de negoci, tant als que ja treballeu amb altres marcs de representació del model de negoci, com els que sou nous en aquest camp. M’agradarà molt conèixer el vostre feedback i propostes.
Gràcies! :·)
Jordi Puigdellívol
SHERPA.cat
Deixa un comentari