Start-up & Innovation SHERPA

  • Start-up
  • Innovació
  • Desenvolupament econòmic
  • Formació
  • Sherpa
  • Blog
  • Referències
  • Contacte

1 de setembre de 2014 By jpuigdellivol Leave a Comment

Business model SCOPE

Twitter0
Facebook0
Google+0
LinkedIn0

Al llarg de tres anys utilitzant el business model canvas en assessoraments a start-ups així com també donant-ne formació (2009-2011), vaig anar evolucionant aquesta marc de representació per poder aprofitar-ne tot el potencial.

Per això, a finals de 2011 vaig decidir fer públic i compartir el marc de representació de model de negoci que utilitzava, batejant-lo com a “Business Model SCOPE”. Posteriorment, i gràcies al feedback i aportacions d’emprenedors, directius i consultors, el bizmodelSCOPE ha evolucionat fins a la versió actual.

Plantilla bizmodelSCOPE - ca  ||  www.bizmodelSCOPE.org  || Business Model SCOPE

Marc de representació amb Business Model SCOPE

El Business Model SCOPE és una eina per activar tot el potencial de treballar en clau de model de negoci, per gestionar i assolir els reptes empresarials que perseguim: emprendre, innovar, créixer, internacionalitzar, optimització, estratègia competitiva. I es caracteritza per aportar els següents beneficis diferencials:

  • Identificació visual: facilitar la identificació de les relacions entre els elements, especialment útil per separar cada unitat de negoci de forma horitzontal i contínua.
  • Orientació al client: emfatitzant els beneficis (problemes, necessitats, desitjos, potencial) que els hi aportem.
  • Cooperació empresarial: sensibilitzar i potenciar el treball d’aliances tot ressaltant en quin àmbit ens afegeixen valor.
  • Coherència: entre els fonaments vitals de l’empresa (missió, visió i valors), la lògica de negoci (enginy) i l’estratègia (o allò que ens fa únics).
  • Gestió estratègica: representant allò que ens fa únics a nivell intern (avantatges competitives) i extern (posicionament).
  • Metodologia customer development: simplifica la implementació d’aquesta metodologia gràcies a estructurar-se en components associats directament a cada una de les quatre fases del customer development i als seus objectius.

Us animo a provar el Business Model SCOPE i aprofitar tot el potencial del treball en clau de model de negoci, tant als que ja treballeu amb altres marcs de representació del model de negoci, com els que sou nous en aquest camp. M’agradarà molt conèixer el vostre feedback i propostes.

Gràcies! :·)

Jordi Puigdellívol
SHERPA.cat

Filed Under: General Tagged With: business model SCOPE, emprendre, estratègia, innovar, model de negoci, optimitzar

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[ ALTRES ARTICLES ]

Anàlisi, creativitat, i … experimentar!

El Cicle de Vida de l’Start-up – Fase IDEA

Impuls de la cooperació empresarial a Sant Joan de Vilatorrada

Business model SCOPE

Projectes i clients que deixen empremta: LinktoStart i Fundación INLEA

[ Núvol d’etiquetes ]

actitud associacions bizmodelscope business model SCOPE canvi catàleg 2015 challenge cicle de vida clima de treball col·laboració público-privada competitivitat comunicar confiança consell comarcal del bages cooperació empresarial creativitat customer development diversitat emprendre emprenedoria estudiants exploració formació Generalitat de Catalunya habilitats directives iFest innovació innovació en model de negoci innovar intraemprenedoria management manresa model de negoci optimitzar pime polígons d'activitat econòmica proactivitat prototipar resiliència sant joan de vilatorrada sistematitzar start-up talent treball en equip world café
SERVEIS
Start-up
Innovació
Desenvolupament econòmic
Formació
ALTRA INFORMACIÓ
Sherpa
Blog
Referències
Contacte
CONTACTE
c. Les Planes, 39, 2n-1ª
08201 - Sabadell

Linkedin - Start-up & Innovation SHERPA - Jordi PuigdellívolTwitter - Start-up & Innovation SHERPA - Jordi PuigdellívolSlideshare - Start-up & Innovation SHERPA - Jordi Puigdellívol